Viktig information från Christer Berg

Vägverket kommer under vintern att fräsa räfflor i mitten på väg 257 mellan Tungelsta och Rosenhill för att försvåra för motorcyklar att köra fort. De kommer också att räffla ytterligare 5 st andra Mc vägar runt Stockholm.
Det är ju för Jävligt de får tydligen göra precis vad som helst utan att någon protesterar, den som kört mc och i viss mån även bil på en sådan väg vet hur läskigt och otrevligt det är. Jag undrar om det inte kommer att ställa till fler olyckor än det räddar, det beror på hur djupa groparna blir. De jag åkt på i dalarna var mycket djupa och grova. Jag kommer att skriva till Vägverket och klaga bara för principen skull jag hoppas att alla gör det, men det kommer ju att räfflas oavsett hur många som skriver, motorcyklister skall tydligen bort från vägarna.

Kommentarer
Postat av: Emil

Det är riktigt illa.

Visst, jag fattar att det inte är bra att folk kör för fort på MC, men det här är inte rätt sätt att fixa det på.

2010-05-04 @ 22:39:28
URL: http://billack.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0